اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایران منهای تهران| از پاداش 200 میلیونی «سوت‌زنی» تا کشف اثر باستانی 7000 ساله/ از «زم» چه خبر؟

جزئیات پاداش 200 میلیون تومانی برای سوت‌زنان یا همان افشاگران فساد، کشف اثر باستانی 7 هزار ساله، اعلام جزئیات بیشتر درباره پرونده «روح‌الله زم» و محدودیت‌های ترافیکی 11 روزه در شمال کشور، مهمترین اخباری است که امروز از جای جای ایران در خبرگزاری فارس منتشر شده است.

ایران منهای تهران| از پاداش 200 میلیونی «سوت‌زنی» تا کشف اثر باستانی 7000 ساله/ از «زم» چه خبر؟

خبرگزاری فارس، سردبیری استان‌ها – استان‌های سراسر کشور امروز هم خبرهای ریز و درشتی را به مخاطبان خبرگزاری فارس ارائه کردند که برخی از آنها، بیش از سایر اخبار و رویدادها توجه خبردوستان و دنبال‌کنندگان رویدادها را به خود جلب کرد.

* از استان خراسان رضوی و شهرداری مشهد خبر رسیده است که مجموعه مدیریت شهری مرکز استان، اخیرا طرح پاداش 200 میلیون تومانی برای افشاگران فساد را که به «سوت‌زنی» معروف شده، به تصویب رسانده‌اند. بتول گندمی عضو شورای شهر مشهد جزئیات این خبر را تشریح کرده و گفته است: تا ۲۰ درصد از منافع مکتسبه ناشی از فساد گزارش شده، به صورت نقد و طی یک ماه به گزارشگر پرداخت می‌شود و ۶ برابر «معاملات جزء»، سقف این مسأله در نظر گرفته شده که رقمش در سال ۹۸، حدود ۲۰۰ میلیون تومان است.

جزئیات این خبر را در اینجا بخوانید.

* پژوهشگران استان گیلان هم به دستاوردی جدید در حوزه محصولات دانش‌بنیان دست‌یافته‌اند. رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان، از تولید مصالح ساختمانی از ریجکت‌های بلااستفاده زباله‌های شهری توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان و فناورانه در گیلان خبر داده است.

جزئیات این خبر را در اینجا بخوانید.

* از استان مقاوم خوزستان هم خبر رسیده است که دوشنبه هفته آینده و همزمان با ایام شهادت حضرت امام رضا (ع)، پیکرهای پاک و مطهر ۷۰ شهید سال‌های دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه وارد کشورمان می‌شود.

مناطق عملیاتی و عملیات‌های محل شهادت این سرافرازان را در اینجا مطالعه کنید.

* اما بشنوید از یک اکتشاف تاریخی که خبر آن امروز از استان اصفهان رسیده است. رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم، از کشف سکونت‌گاه 7000 ساله در تپه گل افشان سمیرم خبر داده و گفته است: کاوش‌های انجام شده تا این مرحله بیانگر این است که ساکنان تپه گل افشان سمیرم برای اولین بار در دوره پیش از تاریخ و در حدود 7 هزار سال قبل در این مکان مستقر و این تپه را بوجود آوردند.

جزئیات این خبر باستان‌شناسانه را در اینجا بخوانید.

* رئیس پلیس راه استان مازندران هم از آغاز محدودیت‌های ترافیکی 11 روزه در این استان خبر داده و گفته است: محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته و روزهای پایانی ماه صفر، از امروز در محورهای مازندران آغاز شده و تا ساعت 12 روز شنبه 11 آبان ادامه خواهد داشت.

جزئیات اخبار اعلام شده توسط سرهنگ قدمی را از اینجا دریافت و مطالعه کنید.

* خبرنگاران فارس در استان چهارمحال و بختیاری، امروز اطلاعات بیشتری درباره خبر پرحاشیه و جنجالی شیوع ایدز در یک روستا دریافت کرده‌اند. سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این باره خبری امیدوارکننده اعلام کرده و گفته است: تاکنون ۹۵ درصد از بیماران مبتلا به ویروس HIV در روستای چنارمحمودی تحت پوشش درمان قرار گرفته‌اند.

به گفته دکتر جزایری، تمامی آزمایش‌های لازم برای ۱۰۰ درصد از متقاضیان انجام و پاسخ آن بصورت کاملا محرمانه به افراد داده شده است.

اطلاعات بیشتر درباره این موضوع را از اینجا دریافت کنید.

* اما یکی از مهمترین خبرهای امروز استان‌ها مربوط به استان کرمان بود. خبری که توسط سردار رمضان شریف مسؤول روابط‌ عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در حاشیه یادواره شهدای صنعت مس اعلام شده است؛ سردار شریف در این باره اعلام کرده است: تا 48 ساعت آینده، افکار عمومی در جریان بخشی از مسائل مربوط به دستگیری روح‌الله زم سرشبکه رسانه معاند «آمدنیوز» قرار خواهند گرفت.

جزئیات بیشتر این خبر را در اینجا بخوانید.

* خبرنگاران فارس در آذربایجان شرقی هم امروز در گزارشی با عنوان «مُهر سکوت میراث فرهنگی در مقابل تخریب معبد زیرزمینی 2500 ساله»، به کوتاهی این نهاد فرهنگی درباره یک اثر تاریخی 2500 ساله پرداخته و با فیلم و عکس، جزئیات این موضوع را تشریح کرده است.

این گزارش خواندنی را از اینجا دریافت و مطالعه کنید.

* خبرگزاری فارس در استان کرمانشاه نیز جزئیاتی از تصادف مرگبار یک خبرنگار کرمانشاهی را منتشر کرده است که سابقه همکاری با خبرگزاری فارس را نیز داشته است. بر اساس این خبر و بنا به گفته اقوام و همکاران مرحومه «حدیث جمشیدی»، ضارب وی پیش از تصادف در حال فرار بوده و قبل از بازداشت، با سلاح سرد به عوامل نیروی انتظامی هم حمله کرده است، اما با این وجود با قید وثیقه آزاد شده است.

جزئیات این خبر را اینجا بخوانید.

از استان یزد هم خبر رسیده است که با یک معلم خاطی که اقدام به تنبیه بدنی یک دانش‌آموز کرده و منجر به آسیب دیدن وی شده، برخورد شده است. به گفته مسؤول روابط عمومی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان یزد، به ‌محض اطلاع از موضوع طی تماس تلفنی با رئیس آموزش‌ و پرورش منطقه زارچ، دستور پیگیری و بررسی و ارائه گزارش جهت اقدامات بعدی صادر شد.

جزئیات این خبر در این لینک دنبال کنید.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان هم از موفقیت کارآگاهان این استان برای نجات یک دختربچه 8 ساله از چنگال آدم‌ربایان خبر داده و گفته است: با تلاش و پیگیری کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی، دختربچه 8 ساله زاهدانی در کمتر از 7 روز به صورت صحیح و سالم از چنگال آدم‌ربایان رها شد.

جزئیات خبر اعلام شده توسط سرهنگ ابراهیم ملاشاهی را در اینجا بخوانید.

اما بشنوید از استان اردبیل و ورزشکاری که بر بام جهان ایستاده است. «یوسف صبری» ووشوکار اردبیلی، در رقابت‌های جهانی با شکست رقبایش به مدال طلا رسید.

جزئیات این خبر را اینجا ببینید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول